لوازم کمپینگ

راهنمای خرید کیسه خواب

راهنمای خرید کیسه خواب
1

کیسه خواب

برای لذت بردن از یک خواب لذت بخش شبانه در جنگل، به وسایل کمپینگ مناسب نیاز دارید. این کار با انتخاب کیسه خواب مناسب شروع می شود. خبر خوب برای دوستانی که محل کمپ خود را نزدیک اتومیبل خود انتخاب می کنند این است که شما مجبور نیستید از نظر وزن و یا ابعاد کیسه خواب خود بسیار محتاطانه انتخاب کنید بنابراین می توانید به هر اندازه که دوست دارید کیسه خواب نرم تر را انتخاب کنید.

راهنمای کیسه خواب

2

تفاوت بین کیسه خواب کمپینگ و کیسه خواب کوهنوردی چیست؟

به طور کلی ، کیسه خواب های کمپینگ فضای زیادی را اشغال می کنند، در حالی که کیسه خواب های کوهنوردی سبک و راحت هستند. اگر برای هر دو فعالیت خود از یک کیسه خواب استفاده می کنید ، کیسه خواب کوهنوردی را انتخاب کنید زیرا اگر می خواهید آن را در کوله حمل کنید ، باید سبک باشد.

ابعاد کیسه خواب

3
3

رده بندی دمای کیسه خواب

همیشه کیسه خوابی که بیش از حد گرم است را می توان استفاده کرد. در نتیجه کیسه خوابی بخرید که درجه حرارت ذکر شده بر روی آن پایین تر از سردترین دمای شب باشد. معیار مقایسه کیسه خوابها دمای کانفورت است،

اما استاندارد هایی برای محاسبه دما های کیسه خواب وجود دارد. یکی از این استاندارد ها EN 13537 می باشد. تمامی کیسه خواب هایی که در اروپا به فروش می رسند ملزم به رعایت این استاندارد هستند. این استاندارد در دما های واقعی توسط مانکن محیط کوهستان را شبیه سازی می کند و دماهای روی کیسه خواب را تعریف می کند. بر طبق این استاندارد ۴ دما روی همه کیسه خواب ها باید ذکر شود که هر یک مفهوم خاص خود را دارد.

Upper Limit حد بالا : دمایی که در آن یک مرد استاندارد می تواند بدون تعرق بیش از حد به راحتی بخوابد. دست ها بیرون از کیسه خواب و زیپ کیسه خواب باید باز باشد.(این دما ممکن است روی برخی کیسه خواب ها ذکر نشود)

comfort دمای راحتی : دمایی که در آن یک زن استاندارد می تواند خواب آسوده را تجربه کند.

Lower Limit یا comfort Limit حد پایین یا حد دمای راحتی: دمایی که در آن یک مرد استاندارد می تواند به مدت ۸ ساعت بخوابد

Extreme دمای نهایی : نهایت دمایی که در آن یک زن استاندارد می تواند به مدت ۶ ساعت بماند (خوابیدن مطرح نیست) بدون اینکه دمای عمومی بدنش افت کند و یا دچار هیپوترمی و مرگ شود(در این دما سرمازدگی اعضای بدن محتمل است)

بر طبق این استاندارد منظور از مرد استاندارد ؛ مردی ۲۵ ساله با قد ۱۷۳ سانت و وزن ۷۳ کیلو می باشد و مظور از زن استاندارد زنی ۲۵ ساله با قد ۱۶۰ سانت و وزن ۶۰ کیلو می باشد.

برای خواب راحت در کیسه خواب برخی فاکتور دیگر مانند لباسی که داخل کیسه خواب پوشیده می شود ، زیر انداز ، جنس چادر و … نیز اهمیت دارند. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید کیسه خواب اصل بخرید با یک جستجو برند و مدل از اصل بودن کالا اطمینان پیدا کنید. برای مثال ارزانترین کیسه خواب نیچرهایک با دمای کامفورت +10 دمای بدن شما را بهتر از یک کیسه خواب آمریکایی فیک با دمای -15 درجه حفظ می کند. پس پول به دروغ های فروشندگان ندهید.

دمای کیسه خواب

4

انتخاب نوع کیسه خواب

به طور کلی ، کسانی که کمپ می کنند کیسه هایی می خواهند که فضای کافی برای کشش و غلت زدن داشته باشد ، به همین دلیل بسیاری از کیسه خواب های کمپینگ از یک طرح مستطیلی ساده برخوردار هستند.

مستطیل شکل
این کیسه ها فضای زیادی برای کشش هر دو پا و دست ها فراهم می کند. بعضی از آنها می توانند کاملاً باز شوند و مانند پتو استفاده شوند.

نیم مستطیل
به عنوان “مومیایی اصلاح شده” یا “بشکه” شناخته می شود ، انواع مختلفی از اشکال را پوشش می دهد ، همه آنها سازگاری بین گرما و جاداری را ارائه می دهند.

مومیایی
به منظور افزایش گرما و کاهش وزن ، این سبک کیسه ها کاملاً مناسب هستند و مورد علاقه کوهنوردان و طبیعت گردان حرفه ای هستند.

کیسه های دونفره
کیسه های دو نفره بهترین گزینه برای زوج هایی است که قصد دارند درکنار هم بخوابند. گزینه دیگر انتخاب کیسه های مستطیل شکل است که برای بسته شدن به یکدیگر طراحی شده اند فقط در این صورت کیسه ها هردو باید از یک مدل و مارک باشند. همچنین اگر یک نفر زیپ سمت راست و دیگری زیپ دست چپ را انتخاب کند ، می توانید چند کیسه را با هم زیپ کنید.

انواع کیسه خواب

5

نوع عایق کیسه خواب

در تولید کیسه خوابها از دو نوع عایق استفاده می شود.

الیاف مصنوعی:

کیسه خوابهای مقرون به صرفه، از ویژگی آنها این است که در هنگام بروز رطوبت خاصیت عایق بودن خود را از دست نمی دهند و سریع خشک می شوند و مواد استفاده شده در آنها هم کاملا غیر آلرژیک است. عایق مصنوعی رایج ترین نوع عایق مورد استفاده در کیسه های خواب است.

با این حال عایق مصنوعی گرما را مانند الیاف طبیعی نگه نمی دارد. آنها همچنین سنگین تر از کیسه های خوابهای الیاف طبیعی هستند. زیرا برای کارایی همسان با الیاف طبیعی در یک محدوده دمایی مشابه به حجم کردن بیشتری نیاز دارند.

الیاف پر:

بسیار سبک هستند و در هوای سرد و خشک عملکرد خوبی دارند پارچه این کیسه خوابها به گونه ای انتخاب می شود که عملکرد نسبتا مطلوبی را ارائه دهند. این کیسه خوابها به راحتی فشرده می شوند تا فضای کمی اشغال کنند و با گذشت زمان از کیفیت الیاف آن کاسته نمی شود

کیسه های خواب پر در به دام انداختن هوای گرم و حفظ گرما موثرتر هستند. آنها همچنین بسیار سبک تر از کیسه های مصنوعی هستند و هنگام بسته بندی به اندازه کوچکتر فشرده می شوند. نسبت گرما به وزن کیسه خواب پر را نمی توان با یک کیسه مصنوعی شکست داد.

عیب پر این است که هنگام رطوبت به راحتی رطوبت را جذب می کند و وقتی خیس می شود پرها پف و دانه خود را از دست می دهند و خاصیت عایق حرارت از بین می رود. خشک شدن کیسه های خواب نیز بسیار بیشتر از کیسه های مصنوعی زمان بز است. به همین دلایل کیسه های خواب اردک مناسب شرایط سرد اما خشک است. البته پارچه های مقاوم در برابر آب استفاده شده در آنها خیلی از این مسائل را حل می کند.

جنس کیسه خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *