تلسکوپ و نجوم

معرفی بهترین برند های تلسکوپ

معرفی بهترین برند های تلسکوپ1

چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد بهترین برندهای تلسکوپ معتبر وجود دارد.
خوشبختانه، گزینه‌های بسیار خوبی برای بهترین تلسکوپ برای عکاسی نجومی وجود دارد که کاربران اغلب برای انتخاب خود دچار مشکل می‌شوند. این بدان معنی است که شما می توانید دقیقاً بفهمید که کدام محصول برای شما و نیازهای شما بهترین کارایی را دارد.این مقاله جمع بندی ما از بهترین مارک های تلسکوپ است.
ما فهرستی از بهترین برندهای موجود را گردآوری کرده‌ایم و همه آنها را در اینجا مرور می‌کنیم.
بدون هیچ مقدمه ای، بیایید امروز به سراغ بهترین مارک های تلسکوپ برای رصد ستارگان برویم:

تلسکوپ1

تلسکوپ مید (MEADE)

 

به عنوان یکی از نوآورترین و پویاترین شرکت ها در بازار تلسکوپ شناخته می شود. مید که به خاطر طرح‌های تلسکوپی پیشگامانه‌اش شناخته می‌شود، ده‌ها پیشرفت را در طول سال‌ها ارائه کرده است که نجوم آماتوری را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر از همیشه کرده است.
مید در سال 1972 توسط جان دیبل تاسیس شد. این به عنوان یک کسب و کار سفارش پستی یک نفره شروع شد و تلسکوپ های شکستی کوچک را تهیه کرد.
اولین تبلیغ Meade در شماره جولای 1972 Sky and Telescope ظاهر شد. این تجارت در نهایت رشد کرد و لوازم جانبی مختلفی مانند چشمی، آداپتورها، فوکوس‌کننده‌ها و فیلترها را ارائه کرد.
تلسکوپ های Schmidt-Cassegrain آنها با فناوری ACF (Advanced Coma Free) جزو بهترین تلسکوپ های بازتابنده موجود در بازار هستند. این اپتیک ها در خطوط تولید مختلف استفاده می شوند: از سری LX90 برای مبتدیان تا کلاس رصدخانه LX600. پایه های سری تلسکوپ های LX600 و LX850 مجهز به سیستم دوربین هدایت و تراز Starlock هستند. اگر طرح‌های ساده‌تری را دوست دارید، تلسکوپ‌های پل نوری دابسونی آن‌ها را بررسی کنید. این دابسونی ها سال هاست که بسیار موفق بوده اند.

تلسکوپ مید (MEADE)1

یکی از نوآورترین و پویاترین شرکت‌های موجود در بازار تلسکوپ است و به دلیل طراحی‌های نوری پیشگامانه‌اش شناخته می‌شود. شرکت Meade Instruments در سال 1972 توسط جان دیبل به عنوان یک تجارت پستی برای تلسکوپ های کوچک تاسیس شد.
اولین تبلیغ در سال 1972 در شماره جولای Sky & Telescope منتشر شد. جان دیبل خیال پرداز، هدف خود را ارائه محصولات با کیفیت بالا با قیمت های مناسب قرار داد.
در سال 1980، مید تلسکوپ اشمیت کاسگرین را با دیافراگم هشت اینچی در تلسکوپ مدل 2080 معرفی کرد. این سیستم نوری، همراه با یک پایه چنگال با کنترل الکترونیکی (GoTo)، هنوز علامت تجاری Meade است.
تلسکوپ های سری LX200 که در سال 1992 معرفی شدند و تلسکوپ های ETX که از سال 1999 در دسترس بودند، موفقیت ویژه ای داشتند. علاوه بر اپتیک با کیفیت، مید همچنین به توسعه قطعات الکترونیکی تلسکوپ های خود ادامه داده است؛ اجزایی که زندگی را به ویژه برای مبتدیان آسان تر می کند.
مید با تلسکوپ LightSwitch خود، در سال 2009 اولین تلسکوپ‌هایی را معرفی کرد که می‌توانستند خود را در آسمان شب به طور کاملاً خودکار هماهنگ کنند و کاربر را به سمت اجرام جالب راهنمایی کنند (GoTo).

تلسکوپ مید1

Meade Instruments حتی برای ستاره شناسان پیشرفته و نیمه حرفه ای چیزهای زیادی برای ارائه دارد.
با سری LX850 و LX600 که به طور ویژه برای آنها توسعه یافته است. این تلسکوپ ها با سیستم استارلاک خود یک سیستم هدایت داخلی را ارائه می دهند. اینها پایه هایی هستند که خودشان ردیابی آسمان شب را نظارت می کنند.
مید با توسعه LightBridge Dobsonians خود در مسیر کاملاً متفاوتی قرار گرفت. این تلسکوپ ها بدون هیچ وسیله الکترونیکی کار می کنند. تلسکوپ های دابسونین برای رصدگران بصری طراحی شده اند که به دنبال تجربه طبیعت بیشتر از آسمان شب در زیر آسمان های تاریک هستند.
برای این منظور تلسکوپ های LightBridge با لوله های خرپایی قابل حمل دابسونین OTA طراحی شده اند. این تلسکوپ های دابسونین به خوبی در بازار تثبیت شده اند و طیف وسیعی از لوازم جانبی از طرف تامین کنندگان شخص ثالث برای آنها وجود دارد.
در سال 2004، توسعه دهنده درخشان دیوید لانت با Meade Instruments همکاری کرد.
برند Coronado که توسط دیوید لانت توسعه داده شده است، از آن زمان توسط Meade به بازار عرضه و توسعه یافته است. برند Coronado تلسکوپ های خورشیدی را برای کاربران مبتدی تا پیشرفته ارائه می دهد، به این معنی که ابزار Meade نیز در خط مقدم این بخش قرار دارد.
برند مید، یکی از شناخته شده ترین و نوآورانه ترین برندها در زمینه تولید تلسکوپ می باشد. این کمپانی در ابتدای کار، تلسکوپ های کوچک شکستی تولید می کرد. اما حالا به خاطر تولید تلسکوپ های سفارشی و بسیار باکیفیت به شهرت رسیده است.

گستره محصولات این کمپانی از تلسکوپ شکستی سمتی ارتفاعی Infinity با قیمت 32 دلار و 41 سنت شروع می شود و به تلسکوپ فوق تخصصی  LX600-ACF می رسد. مید برای هر کسی که بخواهد آسمان را تماشا کند، صرف نظر از میزان مهارت و دانش فرد، وسیله ای دارد.

تلسکوپ های مید، امکان تماشای ماه، سیارات پر نور و 145000 جرم آسمانی را با رزولوشن بسیار بالا فراهم می سازد. مید برای اجناسش ضمانت یک ساله در نظر گرفته است

شرکت Meade Instruments یک شرکت چندملیتی آمریکایی است و مقر آن در کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت انواع تلسکوپ‌ها ، دوربین شکاری ، دوربین‌های مداربسته ، میکروسکوپ‌ها ، دوربین‌های CCD و لوازم جانبی تلسکوپ را تولید می‌کند.

شرکت مید بزرگ‌ترین تولیدکننده تلسکوپ در جهان است.

تلسکوپ برسر(BRESSER)1 (2)

تلسکوپ برسر(BRESSER)

سال تاسیس: 1957
نمایندگی در سراسر جهان با شرکت های فروش در هلند، فرانسه، انگلستان، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا
تنوع برند از BRESSER برای پیر و جوان، مبتدیان و حرفه ای ها
Bresser GmbH توسط Josef Bresser در سال 1957 تاسیس شد. این شرکت با تخصص در واردات و توزیع دوربین های دوچشمی شروع به کار کرد. رولف برسر کسب‌وکار پدرش را در سال 1999 به شرکت آمریکایی Meade Instruments در ایروین، کالیفرنیا فروخت، شرکتی که تا سال 2009 تحت مدیریت Meade Instruments Europe GmbH فعالیت می‌کرد، زمانی که توسط مالک سابق رولف برسر، مدیر کل آن، هلموت ابرت، و سازنده چینی خریداری شد.
در سال 2005 خط برسر مسیه از تلسکوپ های خوب برای علاقه مندان به نجوم متوسط راه اندازی شد.[4] در ایالات متحده، شرکت توزیع Bresser LLC در سال 2010 تأسیس شد.
این شرکت در حال حاضر متعلق به Meade Bresser است که طیف گسترده ای از تجهیزات را برای نجوم، مشاهده طبیعت (دوچشمی) یا میکروسکوپ ارائه می دهد. تلسکوپ‌ها از تلسکوپ‌های مبتدی ارزان قیمت تا اخترگراف‌های قدرتمند و تلسکوپ‌های GoTo با کنترل کاملاً خودکار در دسترس هستند.

تلسکوپ برسر(BRESSER)1

تلسکوپ Bresser Messier بر روی یک کوه استوایی امکان یادگیری در مورد مناطق وسیعی از فضا را فراهم می کند.
 برسر در سراسر جهان به عنوان یک شرکت پایدار، از رشد مداوم برخوردار است. سازمان های فروش در هلند، فرانسه، بریتانیا، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا سهم قابل توجهی در موفقیت شرکت داشته اند.
اکثریت قریب به اتفاق محصولات برسر اکنون در سطح جهانی در دسترس هستند. کیفیت این برند در دهه‌ها تجربه و فن‌آوری پیشرفته با هم ترکیب می‌شوند تا اطمینان حاصل کنند که همیشه بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.
تمام محصولات برند BRESSER با حداقل پنج سال گارانتی ارائه می شوند. خدمات مشتری برای ارائه پشتیبانی مورد نیاز مشتریان وجود دارد.
تنوع برند برسر برای پیر و جوان، مبتدی و حرفه ای؛ این فرصت را میدهد که افق خود را گسترش دهند.

 

تلسکوپ برسر(BRESSER)1 4

برند BRESSER به دلیل کیفیت، قابلیت اطمینان و نسبت قیمت/عملکرد عالی در سرتاسر جهان شناخته شده است و محصولات حوزه های مختلف را در یک طیف واحد و جامع متحد می کند. تقریباً به همه اشکال تجارت خدمات ارائه می دهد. ستاره شناسان Hobby می توانند از مجموعه گسترده ای از تلسکوپ ها و لوازم جانبی با کیفیت بالا از برند BRESSER لذت ببرند.
این برند همیشه طیف وسیعی از میکروسکوپ‌های انحصاری را ارائه کرده است.
ناظران و متخصصان، طیف وسیعی از دوربین‌های دوچشمی و دوربین‌های لکه‌بینی را متناسب با نیازهای خود در همه دسته‌های قیمت و عملکرد پیدا می‌کنند.
BRESSER Junior به گونه ای طراحی شده است که علاقه مندان به طبیعت و دانشمندان جوان فردا را جلب کند. با محصولاتی که برای کوچکترین دست ها طراحی شده اند، جوانان اکنون این فرصت را دارند که دنیای اطراف خود را کشف کنند.
با تلسکوپ، آنها می توانند به ستاره ها برسند، در حالی که میکروسکوپ به آنها اجازه می دهد تا با چشمانی تازه و دوربین های دوچشمی به کاوش روزمره بپردازند و آنها را به تماشاگران مشتاق طبیعت تبدیل می کند. علاوه بر این، محصولات یادگیری هوشمند لذت بیشتری را به یادگیری تزریق می کنند.

 

تلسکوپ اسکای واچر(SKY WATCHER)1 (2)

تلسکوپ اسکای واچر(SKY WATCHER)

دیوید شن، بنیانگذار Sky-Watcher، علاقه خود را به طراحی اپتیک و رصد ستاره ها در 26 سالگی آغاز کرد و به عنوان تکنسین پرداخت در یک موسسه تحقیقاتی در تایوان کار می کرد. یک شب تابستانی دوست داشتنی پس از کار بود که ستارگان درخشان از دیوید خواستند تا با تلسکوپ آنها را مشاهده کند.
پس از قرار دادن تلسکوپ در بالای کاپوت ماشینش، منظره حلقه های باشکوه سیاره زحل، دیوید را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
دیوید در دهه 1990 کارخانه سینتا را برای ساخت اپتیک تأسیس کرد. در سال 1999، سینتا برند «Sky-Watcher» را راه‌اندازی کرد. Sky-Watcher با نهایت تلاش خود برای بهبود کیفیت محصول و کاهش هزینه، به طراحی و ساخت تلسکوپ های برتر برای علاقه مندان در سراسر جهان ادامه می دهد.
به طور مداوم نوآوری کنید و همیشه محدودیت های خود را به چالش بکشید.” – همانطور که شعار ساده او نشان می دهد، اشتیاق و عشق دیوید به ستاره شناسی به منبع بزرگی برای خلاقیت و پیگیری کیفیت تبدیل شده است.
Sky-Watcher یک شرکت توزیع تجاری است که در سال 1999 توسط شرکت Synta Technology تایوان (Synta Taiwan) تاسیس شد و تلسکوپ ها و تجهیزات نجومی مانند پایه ها و چشمی ها را با هدف بازار نجومی آماتور عرضه می کند. محصولات در Synta Taiwan’s Suzhou Synta Optical Technology Co., Ltd. در سوژو (جیانگ سو)، چین تولید می شوند.این نام تجاری در کانادا و اروپا توزیع شد و در اواخر دهه 2000 به بازار ایالات متحده نیز گسترش یافت. محصولات عبارتند از تلسکوپ، میدان تشخیص، پایه و بسیاری از لوازم جانبی.
Sky-Watcher یازده سری مدل تلسکوپ دارد. این موارد در زیر ذکر شده است.

,Esprit, Equinox, ED Refractors Series, Refractors, Reflectors, Table top, Solid-tube Dobsonians, Collapsible Dobsonians, Short-tube Refractors, Maksutov–Cassegrains, Auto-tracking

Sky-Watcher  یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید تلسکوپ‌ها و تجهیزات نجومی مانند پایه‌ها و چشمی‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت با عمری کمتر از 25 سال رشد بسیار خوبی داشته است. محصولات  اسکای واچر در چین، کانادا و آمریکا کاملاً شناخته‌شده هستند.

تلسکوپ اسکای واچر(SKY WATCHER)1

تلسکوپ نشنال جئوگرافیک(NATIONAL-GEOGRAPHIC)

از بدو تأسیس، هدف این شرکت «افزایش و انتشار دانش جغرافیایی» است. این اصل به شعار جامعه تبدیل شد و برای موضوعات تحت پوشش مجله و سایر فعالیت های نشنال جئوگرافیک تعیین کننده بود.
پس از بیش از 120 سال، تعهد به اطلاع رسانی عمومی در مورد پیشرفت های علمی، به ویژه بینش های مربوط به حفاظت از محیط زیست، هدف آن باقی مانده است.
کار انجمن نشنال جئوگرافیک از زمان آغاز به کار دو سنگ بنای اصلی داشته است. استفاده از مجله به عنوان ابزار ارتباطی برای تحریک تحقیقات و انتشار نتایج آن و ترویج پروژه های تحقیقاتی؛ بیش از 9000 تا به امروز.
حوضه فعالیت نشنال جئوگرافی به‌قدری گسترده است که نمی‌توان آن را یک برند یا یک شرکت دانست.National-Geographic از کانال‌های تلویزیونی گرفته تا فعالیت‌های محیط زیستی را انجام داده و صاحب کانال اختصاصی هم هست. این نام درزمینهٔ تولید انواع دوربین‌های عکس‌برداری حرفه‌ای ، دوربین‌های شکاری  و لوازم جانبی آن‌هم فعالیت دارد.
عمر این شرکت به بیش از 80 سال میرسد.
برسر از تولید دوربینهای شکاری آغاز به کار کرد.اما امروز یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلسکوپهای خانگی و خرفه ای در جهان است. BRESSER هم برند قابل اعتمادی بوده و مشتریان مخصوص به خود را دارد.

تلسکوپ نشنال جئوگرافیک(NATIONAL-GEOGRAPHIC)1

تلسکوپ های سلسترون(celestron telescope)

سلسترون یکی از معتبرترین برندهای لوازم رصد و ستاره شناسی است. سلسترون در سال 1960 توسط تام جانسون بنیان نهاده شد. در ابتدا تنها هدف این کمپانی تولید تلسکوپ بود.

از آن زمان به بعد، سلسترون محصولات فوق العاده ای مثل تلسکوپ کاسگرین 18 اینچ، تلسکوپ C20 ، CompoStar 14 (اولین تلسکوپ کامپیوتری)، Ultima 2000، COSMOS 90GT Wi-Fi (اولین تلسکوپ مجهز به وای فای) و خیلی مدل های دیگر را به بازار عرضه کرده است.

علت فروش بالای محصولات سلسترون، نحوه استفاده این کمپانی از صفحه اصلاح گر اشمیت در تلسکوپ هایش بود. صفحه اشمیت یک عدسی شبه کره است.

آنها از یک مکنده برای بالا کشیدن شیشه در یک قالب منحنی استفاده می کردند. به همین علت، سلسترون یکی از معدود کمپانی هایی بود که توانایی تولید صفحه های اصلاح گر با قیمت پایین را داشت.

اولین محصول کمپانی سلسترون، تلسکوپ ساده اما بسیار باکیفیت FirstScope بود. این تلسکوپ تنها 54 دلار و 95 سنت قیمت داشت.

سلسترون در همان شروع کار تلسکوپ میان رده CGE 14 اینچ را تولید نمود. تلسکوپ کامپیوتری Pro 1400 هنوز هم یکی از بهترین تلسکوپ هایی است که می توانید در اختیار داشته باشید. جستجوگر 9×50 این تلسکوپ، با دقت بالا موقعیت بیش از 40000 جرم آسمانی را مشخص می کند.

سلسترون یک تلسکوپ رده بالا در حد استفاده در رصدخانه نیز در چنته دارد. قیمت این تلسکوپ حدوداً 9 هزار دلار می باشد. تلسکوپ 127 EQ PowerSeeker، پرفروش ترین تلسکوپ کمپانی سلسترون است. تلسکوپ 21035 70mm Travel Scope هم در مقام دوم قرار دارد.

تلسکوپ، دوربین دوچشمی، میکروسکوپ و محصولات جانبی سلسترون که با کیفیت برتر و فناوری پیشرفته مورد توجه کاربران در سراسر جهان قرار گرفته است.

MagLite و Buck Knives از سال 1990. San.Tic.Ltd. Sti. سلسترون به عنوان شرکتی که به پیشرفت‌های تکنولوژیکی دست یافته است، همواره هدف خود را ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان خود بوده و با استفاده از جدیدترین فناوری‌های GPS و همچنین طراحی‌های نوری برتر، محصولات نوری بسیار آسان و موثری را تولید کرده است. سلسترون، یکی از بهترین تولیدکنندگان برند تلسکوپ، با تلسکوپ‌های ماژول وای‌فای خود پیشرفت جدیدی را ایجاد کرد.

تلسکوپ های سلسترون(celestron telescope)1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *